Disparate despre blogări, conținut, creativitate și crowdsourcing

Întâi câteva linkuri:
A Taste of Content Strategy – Leo Burnett Blog
Recreate ad history. Make your future – The BigAdGig
Everything I Need to Know About CrowdSourcing I Learned from Star Wars – DeeperDish
EPISODE IV: A NEW HOPE – starwarsuncut
Facebook Studio – This is a community for marketers, creatives, and fans.
Acum când văd că suscită interes problemele  de conținut, originalitate și creativitate iscate pasional pe marginea implicării blogărilor în diverse campanii, evenimente, twittmeeturi, mă încumet să spun ceva pe temă și să semnalez ce mai citesc pe net.
Legat de evenimente și campanii, îmi permit o singură observație ca outsider. Am impresia, subiectivă evident, că de fapt blogării, luați individual sau în comunitate, sunt implicați în aceste campanii mai puțin ca blogări și mai mult ca agenți/actori.
Să fiu mai clar, cu o analogie de pe vremuri, se organizau pentru scriitori diverse vizite de documentare, interne sau externe. Indiferent de cât de interesante și bine organizate erau activitățile, ce publicau scriitori după nu era ceva memorabil și nici nu se  transforma în capodopere literare. Scriitori nu mai erau scriitori, blogării nu mai sunt blogări.
Probabil că aici este pointul bun al lui Chinezu când caută comunități de blogări cu propriile lor proiecte, inițiative și nu doar grupuri generate ad-hoc. Am încercat să explic că nu este ușor să găsești ”grupul fantastic de blogări ” în fiecare oraș de provincie. Așa cum sunt multe trupe de rock în licee dar foarte puține rezistă.
Alina este chiar foarte introspectivă  chiar dacă înceracă să păstreze un echilibru între blogăr și ”blogosferă”, titlul Ce faci cu blogul tau?  sugerează introspecția iar ideile din articol mă conduc la concluzie. Mai întâi, ce ne spune Alina, cu sublinierile mele:
Apropo de problemele de blogger, Chinezu zice ca oricat de buni suntem fiecare in parte doar impreuna putem face ceva frumos. Eu cred ca dincolo de colaborare, o comunitate a bloggerilor poate sa regleze niste puncte comune de referinta/ sa sedimenteze roluri/ sa canalizeze interactiunea. Plus ca o comunitate care revigoreaza participarea iti poate pune la dispozitie intrumentele care sa iti permita sa te apuci de treaba, sau pe care singur poate nu constientizezi ca le poti folosi. Cred insa ca o comunitate este eficienta in masura in care te evalueaza si te valideaza daca esti bun: ne dorim sa fim apreciati de cei a caror parere conteaza cu adevarat (alti bloggeri). De multe ori, am senzatia ca desi sunt atat de multe de “furat”, ne lipseste modelul/ autoritatea de la care sa invatam ce trebuie. Pentru cei care sunt bloggeri, voi ce ziceti: calitatea blogosferei e sau nu potentata de existenta unei comunitati?
Acum concluzia mea, pentru cei care stabilesc/inventează strategii de campanii online destinate sau care implică blogări apar două situații.
Varianta 1. Dacă stabiliți strategia campaniei, evenimentului fără ca să aveți MĂCAR un blogăr (evident nu mă refer la strategi/creativii care au și ei câte un blog, așa să fie acolo, vorbesc de blogări născuți și nu convertiți)  în echipa de creație atunci nu este cel mai de succes start, dar hei ! mai aveți o soluție !
Soluția: în campanie/eveniment nu invitați doar blogări ! nu implicați doar blogări! generați un mediu nou de interacțiune pentru grupul de blogări. Dacă nu puneți în contact grupul de blogări cu cel puțin un alt grup țintă nu reușiți să mobilizați resurse noi de creativitate și conținut. Evident că bucătaria icebreakingului este obligatorie, nu insist, dar am impresia că unele evenimente au  în proporție de 60-80 % doar icebreaking care se vede pe bloguri. Evident că un icebreaking prea lung nu este bun.
Varianta 2. Aveți în echipa care stabilește strategia un blogăr/blogări.
Apare o problemă: Ce trebuie să facă un blogăr ? Să stabilească obiective? să aleagă profile de participanți ? Aduce cafeaua ?
Aveți un răspuns ?  🙂

Despre Claudiu Degeratu
Expert in securitate nationala, internationala, NATO, UE, aparare si studii strategice

7 Responses to Disparate despre blogări, conținut, creativitate și crowdsourcing

  1. Radu Oncescu says:

    Eu mi-am facut blog pentru ca am vrut sa incerc ceva nou.
    Si sa am un hobby stabil.Am scos si ceva din el de cand sunt pe self-hosted, dar nu vreau sa mentin acest trend.

    • semanticus says:

      Radu,
      aha, thanks, deci în calitatea de blogăr care a mai și scos ceva poți să răspunzi la întrebarea din finalul postului.

  2. Conte says:

    Nu cred ca exista o reteta sigura. Motivatiile pentru care iti faci un blog sunt diferite. Unii isi doresc sa castige bani, altii sa castige influenta, unii doresc sa faca cunoscute diferite proiecte, unii il folosesc ca un jurnal personal, iar altii ca pe o platforma pe care isi expun ideile sau distribuie ideile altora.

  3. Pentru prima data primesc o analiza atat de atenta pe text, mi-ar placea sa se intample mai des. Cred ca (si) in asemenea exercitii stau raspunsurile pe care le cautam 🙂

  4. Elena says:

    Ți-aș răspunde , dacă aș ști ce competențe are acel blogger- blogger și atât? comerciant on-line? are vreo legatură cu tema și domeniul proiectului? Si dacă nu, de ce nu vrea să aducă și anume cafeaua?
    Date fiind participările mele la unele campanii caritabile, consider că în blogosfera românească – cel puțin atâta câtă cunosc eu până acum- dacă nu se vinde nimic trendy sau de folosință personală, postarea pe blog nu prezintă niciun interes- nici măcar din partea beneficiarilor. Dovadă, rarele voturi, like-uri sau chiar simple citiri. Dacă a avut careva o campanie de caritate- deci fara a aștepta vreun profit- și a avut audiență pe blogul personal, să-mi zică și mie cum a procedat.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: