Parcarea din Piața Universității: 10 lucruri care lipsesc

Fac un experiment, nu am văzut în detaliu Parcarea din Piața Universității așa că pun mai jos o listă de 10 lucruri care PRESUPUN cu destul de multă certitudine că lipsesc din acest proiect deschis cu pompă de primarul Sorin Oprescu. Vă rog să îmi confirmați sau nu care dintre ele se confirmă pe teren, mulțumesc.
În atenția domnului Marius Sperchez, managerul de proiect.
1. Nu are scară de acces în caz că nu merge liftul.
2. Intrările și ieșirile pentru mașini nu au un spațiu de refugiu pentru șoferi sau pasageri în caz de blocaj sau accident.
3. Intrările și ieșirile pentru mașini nu sunt semnalizate pe o rază de minim 150 de metri.
4. Intrările și ieșirile pentru mașini nu au scurgeri pentru apa pluvială.
5. Lipsește biroul de supraveghere, la un număr mare de locuri de parcare trebuie să existe personal specializat pentru parcări urbane.
6. Lipsesc avertizoarele luminoase pe o rază de 300 de metri care să indice numărul de locuri libere.
7. Lipsește trotuarul pentru pietoni în interiorul parcării pentru protecție.
8. Nu există telefon sau alt sistem de alarmare în interiorul parcării.
9. Spațiul minim standard pentru locul de parcare este vizibil micșorat față de regulamentele UE.
10. Nu există toalete publice
PS: nu există cale de acces subterană spre pasajul Universității pentru acces spre Teatru Național, Intercontinental,
Nu există bancomate, hidrante pentru intervențiile pompierilor.
Nu au fost blogări la lansare. 🙂 🙂 🙂 glumesc
Dacă lipsesc 2-3 puncte din lista de 10 atunci trebuie suspendată autorizațiile de funcționare.
Dacă lipsesc 5 atunci se va închide parcarea pentru reamenajare.
Dacă lipsesc mai mult de 5 puncte atunci alte autorități se pot sesiza.
Pentru timpul liber, ca să nu vă plictisiți, vă recomand o lectură :   Europe’s Parking U-Turn: From Accommodation to Regulation

 

Despre Claudiu Degeratu
Expert in securitate nationala, internationala, NATO, UE, aparare si studii strategice

14 Responses to Parcarea din Piața Universității: 10 lucruri care lipsesc

  1. la aia cu bloggerii nu glumi! e grav! 😀 :)))))))))))))))

  2. Chipuc says:

    Mda, am citit insemnarea ta si am intepenit de uimire. La fel s-a intamplat si atunci cand am citit un document legat de pistele de biciclete si am vazut cate reguli au fost incalcate.

  3. nexam says:

    Articolul e foarte bun, iar ca sa fie minunat ar trebui o vizita la fata locului si bifate (sau nu) cele 10 porunci.

  4. db says:

    Uff, Chipuc! Chiar ai „citit”… insemnarea?

  5. Moty says:

    Lipsurile sunt grave, nu-i de ras! Chiar sunt curios cate sunt reale? Asteptam „comentarii de la fata locului”.

  6. va spun eu o lipsa reala si grava:

    nu exista nici un afisaj electronic la intrare pe strada Academiei care sa semnalizeze cate locuri mai sunt libere sau macar daca mai sunt…

  7. ancaf says:

    Da’ automate de tampoane si de prezervative au? Da’ spatiu pentru mama si copilul? Da’ oferi care parcheaza pe doua locuri? Nu ca n-ar fi corecte o parte din observatii, dar cum vrem sa fim in Europa, nu as vrea sa lipseasca si in unele orase din Italia, Belgia, Franta. Mai ales alea cu personalul specializat! Sa nu moara prosti! 🙂
    Vorba ta:
    Glumesc 🙂

    • semanticus says:

      @Anca,
      opa, uitasem, ar fi bun si un „coltzul artistului” din parcare, nu mai comentati ca va rezolva don doctor Oprescu :):):)

    • ancaf says:

      :))) te-ai suparat ? :)))) aici nu comentez in calitate de cultura :)))) ci la fel ca tine, suntem pe aceeasi scena, scena vietii, conform Shakespeare :)))

  8. ancaf says:

    *erata – nu „oferi” ci „soferi” 🙂 Asa e cu glumele, rar de tot nu le lipseste cate ceva 🙂

  9. Domnule Sperchez,
    va multumesc pentru raspuns, pentru o expunere egala cu a postului scris de mine va propun ca precizarile dumnevoastra sa apara tratate in mod egal ca post si nu la rubrica de comentarii, asa va putea fi citit de cat mai multi vizitatori, textul va apare maine pe blog, aproximativ pe la 7.25-30 am. Toate cele bune.

  10. In cazul acesta mai completez cu PS-ul dumneavoastra (L-am observat mai tarziu)
    Pasajul cu metroul era foarte greu de realizat din punct de vedere tehnic si inoportun, dupa parerea mea, raportat la efortul de realizare.
    Iesirea de la Metrou (spre Muzeul Bucuresti) este la 15m de intrarea pietonala.

    Bancomate nu exista, pentru ca in primul rand trebuie sa existe si o cerere din partea bancilor. Totusi nu este exclus ca pe viitor acest lucru sa se intample.

    In ceea ce priveste sistemul de stingere a incendiilor, parcarea este bine dotata.
    Astfel exista sisteme mobile de stingere a incendiilor: stingatoare cu pulbere de 6 si 50litri, distribuiti prin parcare conform normelor in vigoare si picheti de incendiu la fiecare intrare, la fiecare etaj si sisteme fixe: sprinklere, drencere (perdele de apa la fiecare rampa – izoleaza focul pe etajul unde s-a produs) si hidranti.
    La exteriorul parcarii la fiecare intrare (Bdul I C Bratianu, Str. Academiei si Str. Toma Caragiu, se gasesc hidranti exteriori alimentati atat din reteaua publica, cat si din rezerva intangibila, din interiorul parcarii.

    Sistemele de stingere a incendiului sunt coordonate cu toate echipamentele parcarii si sunt automatizate, dar si cu posibilitatea actionarii acestora din Dispecerat.

    Descrierea tuturor acestor sisteme este lunga. Tot ceea ce va pot spune este ca Grupul care a investit in aceasta parcare, a depus toate diligentele prin noi, Managerul de Proiect, pentru a avea o parcare la standardele parcarilor sale (aceasta parcare este a 651-a).
    Exista o experienta bogata si nici un moment nu s-a dorit sa se scada calitatea.

    Cele bune,
    Marius

    PS sper sa puteti scrie un articol cuprinzator din toate informatiile prezentate. Nu tin sa fiu citat, ci mai degraba as aprecia daca ati putea compila informatia astfel incat sa fie citita si cineva sa nu se plictiseaca, dar totusi sa informeze cititorii dumneavoastra.

    PS mai jos, descrierea sistemelor integrate ce a fost data jurnalistilor la inaugurare.

    Descriere Proiect Parcarea subterana Piata Universitatii:

    Parcarea suberana Piata Universitatii, este o constructie noua dedicata activitatilor de parcare auto, avand o capacitate de 425 locuri de parcare, dispuse pe 3 niveluri. Accesul, in parcare se face prin intrarea dedicata din Str. Academiei si prin intrarea din str. Toma Caragiu, care ocazional, in cazul unor aglomerari la iesiri, are si rol de iesire.Iesirea se face cu predilectie prin rampa din Bdul I.C. Bratianu, spre Piata Universitatii si asa cum spuneam in caz de aglomerare, traficul este deviat spre tunelul din str. Toma Caragiu, care devine iesire. Toate rampele sunt prevazute cu un sistem de degivrare automat, pentru conditiile nefavorabile.

    Din punct de vedere constructiv, proiectarea si ulterior constructia acestui proiect s-a realizat tinand cont in primul rand de cladirile invecinate, cu o insemnatate mare pentru Bucuresti. Astfel, inaitea inceperii constructiei s-au instalat sisteme de monitorizare continua pe toata perioada constructiei si inca pentru 2 ani, dupa finalizare, a cladirilor invecitate. Totodata imobilul in constructie a fost monitorizat continuu, printr-un sistem de inclinometre instalat in peretii mulati si printr-un tasometru instalat in mijlocul cladirii. De asemenea, pe toata durata constructiei s-a monitorizat continuu nivelul apei subterane atat in exteriorul incintei, cat si la interior, reducandu-se nivelul apei subterane la interior, in trepte si doar cand a fost strict necesar.

    Sistemul constructiv a al parcarii, este cu incinta realizata cu pereti mulati, sapati la o adancime de aproximativ 23m, in stratul de lut, in grosime de 60cm. In peretii mulati de incinta s-au rezemat radierul si toate placile de etaj. Radierul este ancorat in pamant de peste 90 de piloti de 800mm diametru, forati la aceeasi adancime ca si peretii mulati 23m, pentru a contracara presiunea apei subterane.
    La proiectarea si realizarea imobilului s-a tinut cont de toate normele, standardele si normativele in constructii.

    Din punct de vedere al functionarii parcarii, aceasta respecta toate normele de protectie la incendiu, precum si toate normele de instalatii, aparute pana in prezent. Astfel putem spune ca aceasta parcare este cea mai moderna parcare publica subterana din Romania.

    Din punct de vedere al securitatii la incendiu, parcarea este dotata cu sisteme de stingere a incendiilor, fixe: hidranti, sprinklere, drencere, precum si cu sisteme de stingere a incendiilor mobile : picheti PSI la fiecare intrare de la fiecare etaj, stingatoare usoare tip PF6 si stingatoare mobile mari (in carucioare) tip P50.
    Sistemele fixe de stingere a incendiilor, sunt in interconectate si conditionate de sistemele de ventilatii, iar acest lucru se face prin sistemul de detectie, avertizare la incendiu si alarme tehnice. De asemenea toate sistemele parcarii pot fi comandate si manual, din dispecerat.

    In dispecerat (centrul de comanda al parcarii) situat adiacent rampei de iesire din zona Bdul I.C. Bratianu, sunt centralizate toate sistemele de monitorizare si alarmare, cu care este dotata parcararea, si anume :
    • sistem de detectie, avertizare la incendiu si alarme tehnice;
    • sistem detectie si alarmare la depasirea concentratiei de gaz CO;
    • sistem de sonorizare si alarmare publica;
    • sistem detectie si avertizare la efractie;
    • sistem de supraveghere prin televiziune cu circuit inchis TVCI;
    • sistem control acces persoane;
    • sistem de interfonie si intercomunicatie;
    • sistem de management auto.

    Toate sistemele mentionate mai sus sunt interconectate, astfel incat sa fie date prioritati sigurantei si protectiei la incendiu si a alarmarii la Monoxid de Carbon. Este prevazut un sitem BMS (building management system) care permite in timp real controlul si actiunea asupra tuturor echipamentelor la distanta. Acest sistem ar permite intr-o “lume ideala” de a functiona fara personal, datorita tehnologiei de ultima generatie si performantele echipamentelor.
    La receptia la terminarea lucrarilor s-au facut simulari de incendiu ca sa certifice functionarea sistemelor si interconectarea acestora. Astfel in cazul unui incendiu, se porneste alarma in dispeceratul de incendiu, iar pompierul de serviciu, are la dispozitie un plan cu pozitionarea exacta a senzorului ce a declansat alarma, iar prin sistemul de TVCI, acesta poate in timp real sa evalueze pericolul.
    Daca alarma este confirmata de un al doilea senzor, automat se porneste alarma in toata parcarea. Alarmarea se face printr-un sistem de sirene precum si prin sistemul de sonorizare si adresare publica, unde se reda un mesaj automat, bilingv.

    Sistemele performante de ventilatii, de ultima generatie (jet-fan-uri – directionarea fumului prin curenti de aer), vor asigura evacuarea rapida a fumului, in cazul unui incendiu, prin capaciatea lor extinsa de peste 44,000mc de aer pe ora / nivel.
    Prin acelasi sistem se va face si dezamfumare la monoxid de carbon, ventilatia functionanad pe doua trepte de viteza, la jumatate din capacitate, pentru un nivel mediu de CO, iar in cazul in care acest nivel continua sa creasca, va pornii alarma si ventilatia va intra in capacitate maxima de evacuare aer viciat.

    Sistemul de sonorizare, are un rolul principal de a reda mesajele de alarmare si directionare, in caz de alarmare la incendiu si monoxid de carbon, dar si de a asigura o ambianta placuta in parcare. Astfel sistemul a fost proiectat sa asigure un nivel placut si o redare fidela de muzica ambientala.

    Sistemul de supraveghere prin televiziune cu circuit inchis (TVCI) asigura prin camerele HD si full HD, adecvate pentru luminozitate scazuta o supraveghere continua a parcarii, precum si posibiliatea de a observa in timp real, anumite incidente si a putea lua masuri, fara a fi nevoie de a se deplasa la fata locului, astfel micsorand substantial, timpii de reactie.

    Accesul persoanelor in cadrul parcarii se face liber, pe timpul zilei, iar pe timpul noptii, pentru a evita actele de vandalism, parcarea se securizeaza, accesul fiind alocat doar posesorilor de bilete de parcare. Accesul se realizeaza pe scari prin cele doua rampe de intrare si iesire din Str. Academiei si Bdul I.C. Bratianu, precum si prin Str. Toma Caragiu, iar circulatia verticala se face pe 3 case de scari, adiacente acceselor pietonale mentionate. Suplimentar, accesul din Str. Toma Caragiu, beneficiaza si de un lift ce asigura accesul de la suprafata in Subsolul -1. Din subsolul -1 se face transferul catre liftul interior ce face legatura intre subsol -1 si subsol -3, pe o suprafata plana, ce asigura transportul facil a oricaror elemente pe roti.

    Pentru orientarea pietonilor catre punctele importante din cadrul parcarii subterane, precum si orientarea acestora catre iesiri, au fost amplasate indicatoare iluminate.
    Un sistem separat de indicatoare pentru semnalizarea iesirilor in caz de urgenta a fost instalat separat.

    Sistemul de plata si management auto, al parcarii, este de ultima generatie si are inclusa si optiunea de recunoastere a placutei de inmatriculare, ce este citita la intrare si iesire de catre o camera de inalta rezolutie. Prin acest sistem fiecarui bilet emis de aparat, ii este atasat numarul de inmatriculare al autoturismului. La iesire, daca biletul introdus, nu corespunde numarului de inmatriculare al autovehicolului ce doreste sa iasa, sistemul nu va permite iesirea acestuia. Asftel reducandu-se riscul de a fraudare si/sau eventualele furturi auto.
    Plata se va face cu precadere la cele patru automatele de plata situate la subsolul -1, pe toate nodurile de circulatie verticala.
    Automatizarea sistemul de plata si management auto, pemite monitorizarea in timp real si transmiterea datelor la un centru «control room» aflat in tara sau in strainatate (la societatea mama). De asemenea datele vor putea fi citite si de catre Primaria Municipiului Bucuresti.
    Toate sistemele de control acces pietonal, toate terminalele de acces auto, toate terminalele de plata si inclusiv lifturile, beneficiaza de sistem de intercomunicatii cu dispeceratul.

    Parcarea este dotata si cu prize pentru autovehicole electrice, avand locuri dedicate in acest sens. Persoanele cu handicap, beneficiaza de doua locuri speciale, adiacente liftului exterior, ce asigura un acces facil acestora. De asemenea sunt arondate locuri special amenanjate pentru mame cu copii.
    Locurile de parcare au dimensiuni internationale iar caile de acces permit manevrarea usoara a vehiculelor in interiorul parcarii. Pardoseala este finisata cu o vopsitorie speciala cu quartz, care permite o vizibilitate maxima si siguranta pentru conducatori (anti derapaj).
    Rampele de acces si circulatia sunt delimitate cu benzi de culoare galbena pentru facilitarea conducerii. Toate masurile de securitate si siguranta a conducatorilor si a clientilor sunt rodul unei experiente de peste 50 de ani in domeniul parcarilor. Marcajul la sol, indicatoarele, nivelul ridicat de luminozitate, sistemul permanent de supraveghere prin camere de luat vederi de ultima tehnologie asigura gradul de confort si de securitate pe catre Grupul Interparking il asigura in toate parcarile din Europa.

    Circulatia auto in cadrul este reglementata, prin indicatoare rutierem iar dirijarea autovehicolelor se face prin cadrul indicatoare iluminate.
    Pentru a gasii cu usurinta locurile de parcare libere si locurile dedicate pentru persoane cu dizabilitati, a fost instalat un sistem „loc la loc”. Astfel sistemul va indica locurile libere prin LED-uri de culoare verde / albastre (persoane cu dizabilitati), iar in cazul ocuparii acestora, culoare se va schimba in culoarea rosie.

    Sistemul de loc la loc, impreuna cu sistemul de management auto, vor da informatii asupra numarului de locuri libere disponibile in parcare. Pe panourile exterioare va fi afisat un mesaj „LIBER / OCUPAT” pentru a indica disponibilitatea locurilor de parcare.
    La fiecare intrare in parcare vor fi indicate numarul de locuri de parcare disponibile pe fiecare nivel, astfel conducatorul auto se va putea orienta din timp.
    La fiecare nivel al parcarii pe melcul de intrare (rampa) se vor indica locurile de parcare disponibile in subsolul curent si daca este cazul si in nivelul urmator (in jos).

    Parcarea beneficiaza, la subsolul -1, de toalete pentru femei si barbati si persoane cu dizabilitati.
    Tot la partea de instalatii sanitare putem aminti sistemul de colectare a apelor accidentale, intru-un sistem centralizat. Descarcarea acestora in sistemul de canalizare al municipiului se face doar dupa tratarea apelor in sisteme de separatoare de hidrocarburi.
    Parcarea va fi dotata cu o spalatorie auto, ce va fi situata la Subsolul -1 si va avea o capacitate de 2 masini simultan. Apele rezultate din acest proces, inainte de deversarea lor in sistemul de canalizare vor fi tratate.

    Partea de iluminat al parcarii, este gandita astfel incat sa asigure, in orice moment un iluminat de siguranta, pentru pietoni, precum si un iluminat de directionare, pentru autovehicole, montat pe stalpi la cota de 40cm.
    In incercarea de a reduce consumurile nejustificate de energie, precum si pentru a fi un model, in ceea ce priveste consumul de resurse, iluminatul parcarii, se realizeaza in stadii, prin detectori de prezenta ce activeaza sistemele de iluminat.

    Un grup electrogen asigura functionarea normala a parcarii, in cazul unei discontinuitati in furnizarea curentului electric.

  11. Pingback: Parcarea Piața Universității- reactii oficiale și urmarea fericită « Semanticus Blog

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: