Autostrada Soarelui, CNADNR și Victor Viorel

Cum explică premierul Ponta că sunt cozi la stațiile de taxare pe autostrada Soarelui ? Simplu: CNADNR nu are oameni competenți pentru a găsi o soluție.

Ce soluție a găsit premierul Ponta pentru a evita cozile pe autrostrada Sparelui ? Simplu: a eliminat taxarea.

Realitatea însă este că decizia este la fel de arbitrară și populistă ca și alte decizii. Nu comentez oportunitatea unei taxe de autostradă care nu are minim 300-500 de km pe un teritoriu național cu o suprafață cum este cea a României. Merg pe ipoteza că totuși o taxă trebuie să existe. Pentru asta ar fi două soluții.

Prima soluție este cu imagini.

Autostrada Soarelui by Miron Mitrea- situația actuală este simplă ca și gândirea celor au stabilit locația și proiectul stației de taxare. Stația de taxare are 4 ghișee. În stânga stației trece calea ferată, în dreapta este Feteștiul.

Fetesti

O autostradă din Italia– aleasă pentru că domnul premier Ponta zice că e italian din Trieste și nu român și ortodox. Nu cred că este nevoie să scot în evidență diferențele dintre geniala gandire inginerească românească și jalnicul pragmatism italian, hehe

??????????????????????????????????????????????????????????????Concluzia:  între două nu te plouă (cale ferată și localitatea Fetești) dar nici bine nu îți este.

A doua soluție

Dacă stau bine să mă gândesc la cât de populistă a fost decizia sistării taxei luată peste noapte de premier, ajung la concluzia că indiferent de cât de bună ar fi soluția, va prima populismul ieftin de campanie. Așa că renunț să prezint și a doua soluție. Un politician care primește 3 soluții tehnice foarte bune va prefera să o aplice pe a 4-a care îl coafează cel mai bine. Nici premierul Ponta nu este o excepție, dacă i se prezintă un studiu tehnic foarte bine făcut îl refuză din start. Un studiu bun este un mare dușman  al omului politic din România, ortodox sau nu.  De ce ? Simplu, studiul tehnic nu ia în calcul și avantajele de imagine și capital politic.

Și de fapt, după cum scrie Adevărul, nu prea mai avem ce face, acest jaf de stație de taxare a costat doar 7 milioane euroi fonduri europene ?! Cum a aprobat UE  o așa stație jalnică ?!

În toamna lui 2007, când a fost implementat sistemul de taxare de la Feteşti, Jean Paul Tucan, şeful de la acea vreme al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa, a acuzat Agenţia ISPA din cadrul CNADNR de management defectuos în proiectul staţiei şi a refuzat să semneze recepţia lucrărilor. „Echipamentele şi dotările nu sunt incluse în cele patru milioane de euro investite, nu există un proiect de dotări şi sisteme de comunicaţie şi nici sistem de protecţie pentru cabinele în care stau taxatorii“, spunea Tucan în octombrie 2007.

Cine aproba fondurile europene în 2005- 2007 ?  Cine răspundea de banii europeni pentru infrastructură ? Poate îi pică fisa domnului premier Victor Viorel cu acest extras din CVul ministrului Eugen Orlando Teodorovici.

Ianuarie 2009 – Iunie 2009 Ministerul Finanţelor Publice – Autoritatea de Management ex ISPA -Director General

Noiembrie 2007 – ianuarie 2009 Ministerul Economiei și Finanțelor – Secretar de Stat

2005 – 2007 Ministerul Economiei și Finanțelor –Autoritatea de Management pentru Infrastructura – Director General

Anunțuri

Despre Claudiu Degeratu
Expert in securitate nationala, internationala, NATO, UE, aparare si studii strategice

2 Responses to Autostrada Soarelui, CNADNR și Victor Viorel

  1. fish says:

    n-o sa schimbe nimic. decit doar cu niste aditiv de plumb.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: