Drumurile noastre toate

Masterplanul de la Transporturi  elaborat de AECOM are două prevederi importante în Termenii de referință, la pagina 4:

4. Aceeași logică se aplică și pentru soluțiile tehnice recomandate. Master Planul a definit măsuri  generice de implementare a intervențiilor cu scopul de a răspunde obiectivelor operaționale selectate ca urmare a procesului de identificare a problemelor – obiective precum “Creșterea vitezelor operaționale pe Coridorul rutier București – Vest”. Pentru ca proiectele să poată fi modelate, testate, cuantificate din punct de vedere a costurilor au fost definite anumite soluții tehnice, cum ar fi autostradă 2×2, drum expres 2×2, etc. Astfel de soluții tehnice vor trebui însă reconfirmate pentru fiecare proiect individual în cadrul unui SF pe baza unor analize detaliate, incluzând analiza de opțiuni, estimări de cost, analize de capacitate, analiza economică și studiul de impact asupra mediului. Prin urmare, este imperios necesar ca Termenii de Referință pentru viitoarele Studii de Fezabilitate să includă cerințe specifice privind necesitatea desfășurării unor astfel de analize de detaliu.

5. În același sens, abordarea recomandată – care va trebui reconfirmată însă de la caz la caz la nivel de SF – este ca infrastructura să fie astfel proiectată astfel încât să permită dezvoltări ulterioare (de exemplu de la profil de drum expres la profil de autostradă, de la 2 la 3 benzi pe sens, etc.), dacă și când asemenea dezvoltări vor fi justificate de cerere și acoperite de sursele de finanțare.

 

Să revenim la ce știm.

Când era ministru, Dan Șova vorbea de autostrăzi ca abordare prioritară a guvernului. Pe atunci, probabil AECOM, firma care a realizat Masterplanul, recomanda și ea ce dorea ministrul, adică să facem și autostrăzi în intervalul 2014-2020.

Când Rus a venit ministru, brusc, vedeta serii a devenit drumul expres. Tot AECOM, aceeași firmă reface Masterplanul și recomnadă drumul expres. Tot pe analiză, cum declară ministrul Rus, ”științifică” acum se recomandă drumul expres.

Concluzie, nu este nimic științific ci politic.  AECOM știe cât este dispus guvernul să investească în transportul din România, iar informația la care au acces este că banii vor fi puțini, planul va fi cu sincope mari până spre 2030 și cu schimbări de priorități de la ministru la ministru.

Anunțuri

Despre Claudiu Degeratu
Expert in securitate nationala, internationala, NATO, UE, aparare si studii strategice

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: