Conferința de securitate la Sibiu

Discutam în alt cadru organizat cu băieții că de ce nu va merge președintele Iohannis la Conferința de la Munchen, că ar fi fost bine, că nu se simte pregătit, că nu ține la dezbateri. Eu cred că ar fi făcut față pentru că formatul este informal și la câte probleme sunt orice opinie echilibrată este bineveintă.

Poate la anul. Dar brusc mi-a venit ideea.

Adică noi vom avea Forță de reacție rapidă a NATO, vom avea comandamente multinaționale, avem scut anti-rachetă, suntem aproape de niște zone sensibile, avem centru medieval la Sibiu, avem Academie militară la Sibiu, avem munți, avem păduri, bavarezii și americanii vin cu drag, de ce sa nu avem și o Conferință de securitate la Sibiu patronată de Președinție ?!

Am avut în 1994 Forumul Crans Montana la București patronat de președintele Iliescu.

Am avut în 2001 Consiliul ministerial OSCE la București patronat de Geoană.

Am avut în 2008 Summitul NATO de la București patronat de președintele Băsescu.

Deci până acum am organizat reuniuni de nivel înalt ale unor organizații internaționale importante dar nu am organizat o conferință internațională având la bază o inițiativă pur românească.

Despre Claudiu Degeratu
Expert in securitate nationala, internationala, NATO, UE, aparare si studii strategice

Lasă un răspuns

