Schengen

Îmi aduc aminte că în iunie, a.c. am fost la o discuție ”cu ușile închise” privind perspectiva intrării României în spațiul Schengen. Ce să facem ? cum să facem ? mai facem ? Erau de față și ”factori de resort”, responsabili și experți și de mai sus și de mai jos.

Până la intervenția mea se conturaseră două variante: status quo (rămâne ca acum) sau ne activizăm. Întrebarea mea a fost: dar noi știm ce se va întâmpla cu spațiul Schengen? Nu ar fi mai bine ca, înainte de lua o decizie, să încercăm să estimăm cum va evolua spațiul Schengen în următorii ani ?

Intervenția mea a fost întreruptă vehement de un ”responsabil”, aprig apărător al ideii că ”noi trebuie să intrăm în Schengen nu să ne intereseze nu știu ce studii și prognoze”.

Acum, în septembrie, când planul Juncker este pe tapet și spațiul Schengen va fi pas cu pas, dar  iremediabil, modificat, mă îngrijorează incompetența care mustește prin structurile unde păstorea respectivul ”responsabil.”

 

Despre Claudiu Degeratu
Expert in securitate nationala, internationala, NATO, UE, aparare si studii strategice

Lasă un răspuns

