Carta albă a apărării

Cum îşi defineşte România prin Ministerul Apararii Nationale nivelul de ambitie militar în anul 2016. Adica într-o exprimare vetustă, total neprofesionistă, cam de inceput de decadă 2000.
Din păcate SMG-ul si seful SMG Gen. Ciuca au ratat (şi) acest test major, esec care va afecta direct nivelul de elaborare al Strategiei militare.

Carta Albă
” Nivelul militar de ambiţie
Armata României trebuie să fie în măsură ca, prin efort propriu, să desfăşoare un complex de acţiuni pentru descurajarea unei potenţiale agresiuni la adresa independenţei, suveranităţii şi integrităţii teritoriale a statului român, să planifice şi să conducă o operaţie de apărare pe teritoriul naţional pentru contracararea acţiunilor agresive convenţionale, neconvenţionale şi/sau hibride, cu folosirea, în mod integrat, a tuturor instrumentelor naţionale de putere, până la intervenţia forţelor principale Aliate.
De asemenea, Armata României trebuie să fie în măsură să participe, conform angajamentelor asumate, la o operaţie majoră întrunită de apărare colectivă, de tip Art. 5, condusă de NATO sau la o operaţie de mare intensitate desfăşurată de UE, pe baza clauzei de asistenţă reciprocă.

Cerinţe generale şi specifice

Pentru îndeplinirea misiunilor şi a nivelului militar de ambiţie, Armata României trebuie să dispună de:

– o structură de forţe credibilă şi sustenabilă, definită în urma procesului de planificare a apărării, capabilă să îndeplinească misiunile stabilite prin lege pentru apărarea naţională, îndeplinirea angajamentelor militare asumate pe plan internaţional, pentru creşterea încrederii şi stabilităţii la nivel regional şi global şi pentru sprijinul populaţiei în caz de dezastre;

– capabilităţi pentru apărare care să asigure:
1.informaţii militare oportune, necesare pentru evitarea surprinderii;
2. comanda şi controlul forţelor;
3. reacţia imediată în cazul unei agresiuni militare, până la intervenţia forţelor principale ale Alianţei;
4. dislocarea forţelor aliate şi executarea de către acestea, pe teritoriul naţional, a unei operaţii întrunite tip Art. 5;
5. sprijinul instituţiilor abilitate prin lege pentru prevenirea, diminuarea şi înlăturarea efectelor dezastrelor;
6. participarea cu forţe la operaţii şi misiuni, în afara teritoriului statului român, în condiţiile legii.

Comparativ- Cum defineşte Germania prin Bundeswehr nivelul de ambitie:

„National Level of Ambition for the Bundeswehr

In accomplishing its mission the Bundeswehr makes an adequate contribution to safeguarding our security interests in accordance with Germany’s role and economic power in the international community. Therefore, the national level of ambition defines the quality and scope of the capabilities to be provided. This includes security requirements, operational demands and the availability of personnel, materiel and financial resources. The national level of ambition is an essential guiding principle for the Bundeswehr when it comes to defining its structure and capabilities.

The following must be ensured:

– the option of assuming command responsibility as a framework nation and
– providing the required capabilities for the entire task spectrum, into which contributions of other nations can be integrated in a flexible and synergetic manner.

Bundeswehr forces not committed for employment ensure operational readiness across the entire intensity spectrum. The ability to fight poses the greatest challenge to personnel, materiel and training and is thus a benchmark for operational readiness.

By prioritising its tasks the Bundeswehr must achieve the following objectives:

– Collective defence requires the provision of a joint set of forces that is able to respond multinationally in a fast and effective manner for a limited period of time. Such an operation may entail decisions to stop ongoing, parallel stability operations.
– The German parts of the NATO Response Force and the EU Battlegroup included in this set of forces still form the core of the German contribution to quick response within the North Atlantic Alliance and the European Union.
– International conflict prevention and crisis management requires the provision of joint forces with escalation and enforcement capabilities for operations in different operational theatres at the same time. External support will be relied on if necessary. To this end approximately 10,000 sustainable military personnel must be earmarked at the same time.
– UN peacekeeping within the UN Standby Arrangements System requires the provision of joint forces based on capacities available. An adequate number of personnel are to be earmarked for monitoring missions.
– For rescue, evacuation and hostage rescue operations abroad joint capabilities must be earmarked permanently in the framework of crisis management for German nationals abroad.
– Permanent capabilities are to be provided accordingly for the surveillance and policing of German air space and maritime waters as well as for search and rescue.
– In order to assume homeland security tasks all available forces including reservists will be employed if required.

Anunțuri

Despre Claudiu Degeratu
Expert in securitate nationala, internationala, NATO, UE, aparare si studii strategice

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: