O veste medicală proastă pentru Guvern şi una şi mai proastă

Veste proastă pentru Guvern este că din cauza probelor neconforme spitalele respective ar trebui re-acreditate. Vestea şi mai proastă este că pe tema igienei, curăţeniei şi dezinfecţiei nu avem standarde clare elaborate de Comisia de acreditare a spitalelor. Concluzia ar fi că o abordare serioasă ar impune, reforma Comisiei respective şi automat o reacreditare a tututor unităţilor spitaliceşti din România. Şi tot acest proces trebuie corelat legislativ şi cu procedurile de avizare din Comisia naţională de biocide.

Am văzut ieri că un expert al neamului a descoperit Comisia de Acreditare a Spitalelor din România  aflată la Guvern şi dăi şi  luptă. Vreau să aduc aminte că am scris aici despre Comisie în 13 februarie 2011 o scurtă analiză, o găsiţi aici La bal, că la spital…  . Cred că merită revăzută.

În contextul crizei biocidelor acesta Comisie de Acreditare ar trebui atent studiată pentru că această insitutuţie generează standardele de acreditare. Dacă ne uită la aceste standarde ar trebui să avem în vedere – CAPITOL/REFERINŢĂ 4
„MANAGEMENTUL MEDIULUI DE ÎNGRIJIRE” (MMI)  pagina 12 unde avem STANDARD 5 (MMI 5): Instituţia asigură securitatea şi igiena spaţiilor şi echipamentelor.

Cred că România este unică la eludarea unor criterii minime de igienă. Daca ne uităm în Standardul 5, în cele 12 pagini se vorbeşte despre calitatea substanţei dezinfectante doar în cazul toaletelor din spitale, în rest, nu există menţiuni despre calitatea biocidelor din blocul operator, saloane sau bucătării. La toalete se foloseşte biocidul comercial, cel mai prost, nu are acelaşi nivel de eficacitate care se cere în blocul operator. Deci avem o mare problemă cu standardele după care a lucrat acestă Comisie, chiar din subordinea Guvernului.

5.3 Curăţenia spaţiilor şi a echipamentelor:
– existenţa SSCIN în instituţie – decizie, organizare, structură (Da/Nu) este controlată şi evaluată constant.
– frecvența evaluării stocului de substanţe pentru curăţenia pardoselelor, în ultimele 6 luni.
certificate de calitate pentru substanţe utilizate în curăţenia și dezinfecția toaletelor, existente (Da/Nu)
– responsabil cu verificarea curăţeniei, desemnat pe fiecare sector de activitate (Da/Nu)
– personalul responsabil cu curăţenia şi întreţinerea ei, sancţionat disciplinar pentru neîndeplinirea acestor atribuții, în ultimele 12 luni (Da/Nu /Nu e cazul)
– serviciul pentru curăţenia şi dezinfecţia mediului spitalicesc externalizat, evaluat și certificat pentru anul în curs (Da/Nu/Nu este cazul)

Acolo veţi vedea că exista şi o altă modalitate de de a evalua din timp calitatea biocidelor din spitale. Postez mai jos documentul.

4-actualizare-MMI

 

Despre Claudiu Degeratu
Expert in securitate nationala, internationala, NATO, UE, aparare si studii strategice

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: