Aruncatul SRI-ului peste gard devine sport naţional

Am urmărit conferinţa preşedintelui Iohannis. Mai slab discurs nu am auzit. A venit cu partea lui de adevăr, adică ne-a spus ce ar trebui să facă alte instituţii. „Fraţilor, eu l-am convins să plece, i-am dat pensia şi nu l-am degradat, am muşamalizat tot ce trebuia muşamalizat, acum e treaba voastră. Parlamentul să facă, Parlamentul să dreagă, Comisia SRI să facă, Comisia SRI să dreagă. Hai să ne apucăm de legi, că de astea avem nevoie, nu ne mai interesează subiectul Coldea şi nici cine din partea politică a dansat cu el ani de zile. Hai că avem treabă, pa, eu vă las !”

Degeaba vom avea legi noi despre SRI dacă de fapt totul va merge ca şi până acum. Adică se negociază la vila din Cheia, în CSATul nereformat, în comisii de control SRI pline de patroni de SRLuri, în grupuri de lucru cu birocraţi incompetenţi sau clientelă politică.

Domnul președinte este destul de înalt, nu cred ar mai trebui să se mai așeze pe încă 12 legi noi privind SRI doar ca să pară și mai înalt.

Ce să facem cu legile când cultura noastră de securitate se rezumă la loialitatea de clan pentru că de partide nu mai putem vorbi de ani de zile.

Poate ar fi fost bine pentru imaginea ţării, a politicienilor şi a SRIului ca domnul preşedinte să treacă în rezervă şi nişte politiceni. Să se întrebe, dacă are curaj, că văd că îi place să vorbească despre politizarea SRIului, cum să vorbeşti tu şef de stat despre politizare şi să nu arăţi cu degetul politcieni şi partidele politice care sunt vinovate de această stare de fapt ?

Poate ar fi fost bine să ne spună dacă CSATul, pe care domnul Iohannis îl păstoreşte, a ştiut sau nu de ancheta internă a SRI din 2015.

Poate ar fi fost bine să ne spună ce vrea să facă el ca preşedinte cu un SRI făcut praf şi cu un SIE care nu are director ?

Despre Claudiu Degeratu
Expert in securitate nationala, internationala, NATO, UE, aparare si studii strategice

Lasă un răspuns

