Naiv cel Iv

   Că poeţii sunt mai ciudaţi o ştim, că poeţii români sunt cei mai ciudaţi iar este un lucru de notorietate, dar că un poet naiv să nu vină la lansarea primului său volum de poezii ?! asta nu cred că o ştiaţi.
Uite că eu, după ce am văzut Revoluţia, pe Papă, pe Chinezu, am ajuns şi la lansarea unui volum de poezie naivă, Versez al lui Iv Cel Naiv, care, cum spuneam, nu a venit. Surpriza a fost mare pentru că nici Monica Jitariuc, cea de la care am primit invitaţia şi îi mulţumesc, cu care am vorbit nu mi-a spus o vorbă. Bună ! Bună ! Hai noroc ! Ia şi tu un pişcot ! Multumesc frumos ! Hai că mai vorbim. Apare Alina, Bună !Bună ! Hai noroc ! Ia să ascultăm noi că începe să vorbească autorul. Nooo ! Vorbeşte gazda, care ne anunţă  felul principal : Azi nu avem autor ! Dacă vreţi carte ! să vă simteţi bine. Alina face o faţă lungă, drăguţă, dar totuşi lungă rău. Eu, care am singurul cu cravată (eram între două emisiuni tv) şi care mă calificam sigur la statutul de cioclu de atmosferă într-o mare suspectă de persoane feminine cu media de vârstă sub 26, am început să procesez rapid informaţiile care se succedau uluitor.
Verbal, totuşi, Iv Cel Naiv, ne-a transmis clar: O să mă vedeţi când o să vă vedeţi singuri ceafa, fără oglinda de la frizerie. După acest moment de maximă intensitate lucrurile au devenit mai curioase. Alina a spus clar, e nasol, e ciudat, poate e o strategie de guerilla marketing. Adică, mâine, poimâine, vine Iv şi ne spune candid, la 3 volume vă dau şi poza mea ! Oricum suspansul se mărea, vorbeau tot felul de  persoane, laudativ evident, care erau chiar bucuroase să vorbească de Poetul Invizibil, capac la tot a pus totuşi Toma Nicolau. Omu a luat microfonu, a vorbit frumos, Claudia îl sorbea din ochi, noi am rămas tot nelămuriţi.
La o apă tonică am începu să sistematizez informaţiile şi am ajuns la nişte concluzii. Cert este că misterul funcţionează perfect pe un public feminin, e reţeta sigură să trezeşti interesul, curiozitatea, la noi, la bărbaţi, savurăm spectacolul hoardelor de admiratoare care vor bântui cafenele scriitorilor în căutare lui Iv.
Ipoteza psihologică că Iv ar fi avut o traumă în copilărie şi că ar fi asocial nu se susţine, reiese din poezii.
Varianta că ar fi poet subversiv  şi că are motive să nu se arate, iar nu se suţine, că nu suntem în Orient.
Vasile Manu, sub pseudonim, nu cred că este pentru că el îşi va publica cartea la Cluj, altă mafie, alte obiceiuri.
Oricum, am dat spre verificare ISBNul şi amprenta vocală, tot îl găsesc eu cumva.
Dar cel mai important, cred că Iv Cel Naiv a fost la petrecere, incognito, a stat, a savurat momentul, a băut un vin, şi-a cumpărat cartea, să nu bată la ochi.
Deci, dragă Monica, să pui toate pozele de la petrecere undeva pe net, acolo îl găsesc sigur pe Iv Cel Naiv

 

Despre Claudiu Degeratu
Expert in securitate nationala, internationala, NATO, UE, aparare si studii strategice

3 Responses to Naiv cel Iv

  1. Daca in realitate Iv e un necunoscut, total neinteresant, fara priza la tipe si deloc fotogenic, nu ar fi iesit un eveniment ca oricare altul? Dar acum, Iv e cu atat mai valoros cu cat nu poate prins de mana si atins. Iv e un super-erou: toti stim ca exista, dar nimeni nu l-a vazut vreodata pe bune. Sfarsit!

  2. Pingback: Campaniile saptamanii 5-11 decembrie din blogosfera romaneasca | refresh.ro

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.